معاونت توسعه مدیریت و منابع

 

علیرضا کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع
 
شماره تماس : 43217004-011
 

                                                             
معاونت
توسعه مدیریت و منابع به سبب کنترل و نظارت دقیق و مستمر بر کلیه امور مالی و اداری، ثبت و ضبط و انتقال کلیه دارائی ها و تأمین نیروی انسانی و تدوین و اجرای ضوابط مربوط به کارکنان، تأمین ملزومات و تجهیزات مورد نیاز برای فعالیت های دانشگاه، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این معاونت در جهت نظم بخشیدن به مسائل مالی و اداری با تکیه بر قوانین و آیین نامه ها تلاش نموده تا در راه پیشبرد و پیشرفت اهداف مقدس دانشگاه فعالیت نماید. لذا ایجاد امکانات لازم و فضای مناسب و تجهیز فضاهای آموزشی و اختصاص بودجه و اعتبارات لازم به بخش های مختلف دانشگاه ایجاد امکانات رفاهی چون اعطای وام به کارکنان با هدف ایجاد روحیه کاری از جمله فعالیت های معاونت توسعه مدیریت و منابع است. از این رو معاونت توسعه مدیریت و منابع یکی از معاونت های مهم و کلیدی دانشگاه می باشد.

 
اهم فعالیت معاونت
توسعه مدیریت و منابع:

1. اخذ هزینه خدمات آموزشی از دانشجویان جدیدالورود و پرداخت یکجای آن به حساب سازمان مرکزی.
2. ثبت اموال خریداری شده
3. انجام کسورات قانونی و پرداخت کسورات بحساب سازمان تأمین اجتماعی و اداره امور مالیاتی شهرستان .
4. پرداخت حقوق و اضافه کاری ماهیانه کارکنان و اعضای هیأت علمی و پرداخت دستمزد کارگران
5. تأمین منابع انسانی مورد نیاز واحد از طریق خرید خدمت، کار معین، قرارداد ساعتی، تمام وقت و نیمه وقت.
6. تهیه و تدوین قوانین و مقررات اداری
7. نظارت بر حسن اجرای مقررات وضع شده.
8. نظارت بر مرخصی کارکنان اعم از استحقاقی، استعلاجی و بدون حقوق
9. تشکیل کمیته انضباطی در موقع ضروری بمنظور رسیدگی به جرایم انضباطی و تخلفات اداری کارکنان دانشگاه
10. شرکت در جلسات هیأت رئیسه، کمیسیون معاملات، کمیته وام و ... که در واحد تشکیل می شود.
11. صدور احکام استخدامی، ترفیعات، رسمی ـ آزمایشی، رسمی ـ قطعی کارکنان.
12. نظارت بر تهیه و تنظیم انواع بودجه واحد دانشگاهی از قبیل بودجه برای دوره های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و همچنین بودجه های عملیاتی و عمرانی و پیش بینی درآمدها و بر آورد هزینه های هر یک و ارائه به رئیس واحد دانشگاهی .
13. برگزاری مناقصه های مختلف عمرانی و آزمایشگاهی و ...
14. پیگیری و اخذ طرح شبکه کامل مخابرات واحد، افزایش خطوط تلفن و تلفن های همگانی .
15. اخذ پروانه 35680 مترمربع فضای آموزشی و اخذ شناسنامه پایان کار برای 9086 مترمربع
16. برگزاری مناقصه و اخذ مجوز احداث شبکه 20 کیلو وات هوایی به طول 8 کیلومتر جهت تقویت برق .
17. دریافت مجوز خرید خودرو از منطقه و دریافت مجوز فروش خودروهای قدیمی، جهت توسعه نقلیه و ترابری واحد.
18. تجهیز آزمایشگاهها، کارگاهها، سایت کامپیوتر، سمعی بصری، اتاق کنفرانس و غیره ...
19. سازماندهی فعالیت مدیریت های زیر مجموعه و تقسیم کار بین آنان و تهیه گزارشات ادواری از نحوه کار ادارات مذکور برای مقام مافوق .
20. افزایش امتیازات و ارتقاء درجه واحد به واحد بسیار بزرگ و انجام بررسی های لازم به منظور گسترش واحد دانشگاهی با توجه به ضوابط مصوب تشکیلاتی و تهیه گزارش های مستند در این مورد ضمن هماهنگی با دفتر تشکیلات و روشها .
21. پیش بینی برنامه آموزش نیروی انسانی کارکنان و اعضاء هیأت علمی در صورت نیاز و ارائه پیشنهادهای لازم به ریاست واحد دانشگاهی در این مورد.
22. نظارت بر تهیه و تنظیم تراز آزمایشی ماهیانه و سایر صورت های مالی و تنظیم تحلیل های لازم مالی  بر اساس ارقام مندرج در صورت های مذکور برای مقام مافوق .
23. نظارت بر اجرای صحیح قوانین مالی و مالیاتی و کسر به موقع کسور متعلقه از مشمولان آن و واریز به موقع به حساب های مربوطه در اجرای قوانین مالی و مالیاتی مورد عمل .
24. جذب و نگهداری شایسته ترین افراد برای تکمیل کادر پرسنلی واحد دانشگاهی با رعایت ضوابط و مقررات و مصوبات تشکیلات مورد عمل .
25. نظارت بر تهیه به موقع احتیاجات واحد دانشگاهی از نظر ابزار کار اداری، فنی و غیره.
26. نظارت بر حسن اجرای قراردادهای ساختمانی امور تأسیساتی و تعمیراتی و بهداشت محیط در چارچوب خط مشی تعیین شده دانشگاه آزاد اسلامی .
27. اتخاذ تصمیم در مورد برنامه کار واحدهای غیر آموزشی تحت سرپرستی و ایجاد هماهنگی بین آنان .
28. تشکیل جلسات کمیسیون معاملات واحد حداقل هفته ای یکبار به منظور بررسی نیاز بخش های مختلف و بررسی استعلام ها و مناقصه ها .
29. اعطای انواع وام مسکن، خودرو، قرض الحسنه، و ضروری از طریق تسهیلات بانکی و درون دانشگاهی .
30. جذب نیروهای شرکتی جهت تکمیل کادر نیروی انسانی .
31. اداره امور خدماتی از قبیل نظافت ساختمان ها به طور منظم
32. نظارت بر کار خدمتگزاران و نظافت چی ها .
33. مراقبت و نگهداری دستگاههای مختلف تأسیساتی از قبیل حرارت مرکزی، تلفن، آب، برق، کولر، و غیره و اعلام نقایص مربوط به اداره تأسیسات به منظور رفع نواقص
34. انجام امور مربوط به تعمیرات جزئی، دستگاههای مختلف تأسیساتی .
35. انجام امور تحریرات
36. دریافت و ثبت نامه های وارده و صادره از واحدهای دانشگاهی، مؤسسات دولتی و مملکتی و اشخاص حقیقی و حقوقی .
37. تفکیک و توزیع نامه ها، دستور العمل ها، بخشنامه ها، دستورات کتبی اداری، دعوتنامه ها اعم از صادره و وارده.
38. ارسال نامه ها و بسته های پستی و تلگراف و اخذ قبوض مربوطه و اقدام برای دریافت هزینه و تمبر از امور مالی دانشگاه .
39. انجام امور بایگانی عادی جاری به منظور حفظ سوابق پروند ه ها و مکاتبات .
40. انجام امور نامه رسانی .
41. پاسخگویی به مراجعین در امور مربوط به دبیرخانه و بایگانی .
42. نظارت بر انجام کلیه امور مربوط به وسایط نقلیه از قبیل شماره گذاری، بیمه، توزیع، تعمیر و تنظیم برنامه کار رانندگان وسایط نقلیه.
43. مراقبت در نگهداری و انجام تعمیرات وسایط نقلیه و وسایل موتوری و ابزارهای اداری و پیش بینی لوازم یدکی .
44. ارائه سرویس های شهری و بین شهری به کارکنان دانشگاه جهت انجام مأموریت های اداری .
45. چاپ و تکثیر و زیراکس جزوات و سایر اسناد، گزارش های اساسی و همچنین آیین نامه ها، مقررات و بخشنامه ها.
46. انجام کلیه امور مربوط به چاپ و تکثیر مکاتبات و نامه ها .
47. نظارت بر تحویل کالاهای خریداری شده به انبار
48. رعایت دستور العمل ها و نظرات فنی کمیته تجهیزات در خریداری تجهیزات مورد نیاز از منابع داخلی .
49. اقدام به فروش اجناس و ابزار فرسوده بر اساس ضوابط و مقررات مربوطه.
50. تهیه و تنظیم دفاتر خرید و دریافت حوالجات و ثبت آن طبق مقررات و ضوابط مربوطه.
51. تحویل لوازم خریداری شده به ادارات و واحدهای درخواست کننده.
52. انجام مراقبت های لازم در مورد خرید، حمل و نقل و تحویل سالم اقلام تدارکاتی
53. انطباق آنها با نمونه ها و استانداردهای مربوطه و تعقیب ضایعات خرید و تعیین تکلیف قانونی آن .
54. تهیه و تنظیم برنامه خرید کالاهای مورد نیاز دانشگاه از منابع داخلی .
55. انجام تشریفات مربوط به خریدهای داخلی در مورد مطبوعات، ملزومات اداری، نوشت افزار، وسایط نقلیه موتوری، ماشین آلات و تجهیزات و غیره.
56. انجام اقدامات لازم به منظور مراقبت بر تنظیم صحیح موجودها و اتخاذ تدابیر لازم به منظور پیشگیری از خرابی ناشی از عوارض مؤثر و تأمین وسایل حفاظتی .
57. انجام امور مربوط به تنظیم صحیح اسناد و دفاتر و کارت های موجودی انبار .
58. اقدام در مورد اعلام حداقل موجودی اقلام مختلف در موعد مقرر .
59. تعیین حداقل و حداکثر موجودی کالا.
60. انجام امور انبار گردانی طبق مقررات مربوطه.
61. هماهنگی با بانکها و معرفی کارکنان جهت اخذ انواع وام ها (خودرو، جعاله و ...)